Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výrazy s proměnnou za pomoci algebraických dlaždic
Konrádová, Lenka ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Novotná, Jarmila (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na výuku výrazů s proměnnou za pomoci algebraických dlaždic v osmém ročníku základní školy a je rozdělena na teoretickou rimentální část e zvláštní kapitole se věnuji analýze vybraných učebnic. Prvním cílem této práce analyzovat vybrané učebnice z pohledu algebraických výrazů. Některé poznatky z analýzy učebnic jsem využila pro vlastní výukový experiment, jehož příprava, realizace a vyhodnocení byly druhým cílem práce. etické části je uveden pohled na výrazy s proměnnou v kurikulárních dokumentech. Dále jsou zde uvedeny pilíře výuky algebraických výrazů. Tato část je doplněna o klasifikaci chyb, kterých se žáci v souvislosti s tématem dopouštějí Jádrem práce je experimentální část, ve které je popsána výuka založená na konstruktivistických principech. V přípravě výuky je vysvětlena algebraickými dlaždicemi, které byly při výuce použ výsledků vyplývá, že prostředí algebraických dlaždic pomáhá žákům přiblížit prostředí algebraických výrazů, zlepšit pochopení úprav a snížit počet chyb Klíčová slova: Výrazy s proměnnou, úpravy výrazů, algebraické výrazy, algebraické dlaždice, výuka.
Výrazy s proměnnou v učivu základní školy
Pokorný, Antonín ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Pilous, Derek (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na výuku výrazů s proměnnou v osmém ročníku základní školy a je rozdělena na teoretickou, přípravnou a experimentální část. V teoretické části je uvedena stručná charakteristika cílů výuky výrazů s proměnnou. Tato část je doplněna o vybrané výsledky mezinárodních srovnávacích výzkumů a klasifikaci chyb, kterých se žáci v souvislosti s tématem dopouštějí. Významnou část tvoří analýza vybraných učebnic, podle kterých probíhá výuka výrazů s proměnnou na základních školách. V přípravné části jsou uvedeny vybrané úlohy na zobecňování, které jsou doporučeny kurikulárními dokumenty, ale podle analýzy nejsou obsaženy v učebnicích pro základní školy. Součástí přípravné části je představení prostředí algebraických dlaždic "Algebra tiles". Jádrem práce je experimentální část, jejímž cílem je porovnat výstupy výuky výrazů s proměnnou ve dvou různě vyučovaných skupinách. V první skupině probíhala výuka podle učebnice. Ve druhé skupině byla výuka opřena o prostředí algebraických dlaždic. Zkoumání výstupů výuky je zaměřeno na žákovské obtíže a nejčastější chyby při úpravách výrazů s proměnnou. Z výsledků vyplývá, že prostředí algebraických dlaždic pomáhá snížit počet chyb při úpravách výrazů způsobených předáváním učiva podle učebnic ve formě pouček. Na druhou stranu výuka v tomto...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.